Autorius
Valdonė Mitkevičiūtė ir Ona Danutė Makuškaitė. Darbo vadovai: Lekt. Aurimas Syrusas, Doc. Vytenis Gerliakas
NUOTRAUKŲ AUTORIUS
Iliustracijų autorė Valdonė Mitkevičiūtė
METAI
2019
URBANISTIKA Miestas - tai organizmas, kurį sudaro erdvinė struktūra ir joje esantys socialiniai, ekonominiai, kultūriniai turiniai. Užtikrinant darnaus miesto vystymasį svarbus kompleksiškas kiekvienos sudedamosios dalies supratimas. Remiantis šia sąvoka kuriama teritorijos prie Vilniaus oro uosto, urbanistinė vizija – Vilniaus oro uosto miestelis. SUSISIEKIMO MINISTERIJA Sprendžiama valstybinių įstaigų atskirties problematika. Įtraukiant aplinkinių teritorijų gyventojus ir darbuotojus atsirastų galimybė naujai pažvelgti ir susipažinti su valstybės valdymu per šiuolaikinį požiūrį. Biurokratinė valstybės valdymo įstaiga tampa viešųjų erdvių pratesimu, atsiveria ir maišosi su skirtingomis funkcijomis, taip leidžia žmogui tapti valstybės dalimi. FUNKCINĖ STRUKTŪRA Pastato pirmas aukštas atviras visuomenei aiškiai matomas, peršviečiamas, pritraukia dėmėsį išėjus iš Vilniaus oro uosto. Pastato pirmas aukštas projektuojamas tarsi iš dviejų atskirų tūrių, du atskiri iėjimai. Vienas iš jų skirtas pažinimo centro recepcijai, o kitame projektuojamas pagrindinis įėjimas į ministeriją, susitikimų erdves, kavinę. Antrame aukšte numatoma pažinimo centro ekspozicija, susitikimų erdvės (skirtos piliečiams susitikti su susisiekimo ministerijoje dirbančiais asmenimis) bei sporto klubas darbuotojams. Viršutiniuose aukštuose projektuojama susisiekimo ministerija, atviro darbo tipo vietos šiaurinėje pusėje, o pietinėje pusėje uždari kabinetai su patekimu į terasą. Projektuojamas eksploatuojamas stogas - apžvalgos aikštelė. Trečiame - vienuoliktame aukšte projektuojamas vidinis uždaras kiemelis - žalioji erdvė ir poilsis darbuotojams. Šioje atviroje erdvėje projektuojami kabantys tūriai - susitikimų erdvės. MEDINĖS KONSTRUKCIJOS Pastatui naudojamos medinės konstrukcijos, tai dar vienas modernaus požiūrio ženklas apimantis šiandieninę Lietuvoje esančią problematiką. Naudojamos klijuoto medžio kolonos ir sijos , hibridinės perdangos. ESTETINĖ IDĖJA Susisiekimo ministerija tai jungtis tarp industrinių pastatų, kurioms būdingos monumetalios ir aptakios formos bei aiškios konstrukcijos ir Vilniaus senamiesčio. Šis pastatas tampa fonu aplinkiniams pastatams ir mandagiu teritorijos akcentu. Medinės konstrukcijos bei žmonių siluetai persišviečia pro lenkto stiklo fasadinę langų sistemą ir kuria efemeriškumo įspūdį. INTERJERAS Pagrindiniu interjero akcentu tampa medinių konstrukcijų eksponavimas, tiek išorėje tiek viduje jos atlieka svarbų vaidmenį. Pietinėje pastato dalyje projektuojama bendra darbuotojų poilsio terasa, privatūs kabinetai turi privatų patekimą. Trečiame ir vienuoliktame aukšte projektuojamas vidinis uždaras kiemelis skirtas darbuotojų poilsiui ar susitikimams kambančiuos tūriuose. Darbo vietoms suteikiamas papildomas natūralios šviesos srautas, taip kuriama pastato pridėtinė vertė. Knygelė -https://issuu.com/valdone/docs/vilnius_airport_city_valdon__ir_ona Filmukas - https://vimeo.com/342608290 A city is an organisation that consists of a dimensional structure and its social, economic and cultural content. Comprehensive understanding of each component is important for sustainable urban development. Based on this concept, an urban vision of Vilnius Airport is being developed as Vilnius Airport town. The complex includes logistics, administrative and residential buildings, state and educational institutions. Functions are combined with an ideological axis of territory formation - the old railway around which public spaces are planned. Dariaus ir Girėno Street is the main axis of city image formation. Office buildings and ministries’ town are designed here. The space in front of the airport is the Street dominant. The Ministry of Transport and Communications along with the Museum of Transport with office space for the Ministry institutions are planned here. The future of the airport is not clear, but a new point of attraction projected becomes the basis for the development of this part of the city while maintaining the signature mark of the building and location as well as the airport itself.