Autorius
JP Interjero namai, vedančioji architektė Jurgita Paškevičiūtė, bendraautoriai: Margarita Čeremnych, Marija Stonytė
NUOTRAUKŲ AUTORIUS
Vaidotas Darulis
METAI
2021
Mokykla ir Adomo Galdiko muziejus – projektas, kokio dar nebuvo. Atkurti pastato keturių šimtmečių istoriją, kur susipina barokas, Renesansas, gotika, atsargiai nušluostyti dulkes, kad sužibėtų praeitis, nepadaryti klaidų, kurių būtų neįmanoma pataisyti, - be galo atsakingas ir brangiai kainuojantis darbas. Sluoksnis po sluoksnio atidengėme suniokotą paveldą, plėšėme sluoksnius sovietinių tapetų, atvėrėme nuostabių freskų likučius, prikėlėme sienų lipdinius. Užsakovas skyrė daug lėšų jiems išsaugoti ir grąžinti. Didžiausias iššūkis buvo suderinti naujausias technologijas - apšvietimo, vėdinimo, kondicionavimo, kad nepakenktume pastato autentiškumui. Italijoje užsakinėjome specialius dažus, pagamintus pagal anų laikų XVII amžiaus technologijas. Grindų plytelės buvo gaminamos iš specialaus molio, kad atkartotų praėjusių amžių autentiką. Net langų rankenėlės, šviestuvai buvo gaminami specialiai šiam pastatui. Nuotraukų iš praeities neturėjome. Pats pastatas mums diktavo savo istoriją, interjero koncepciją, dekoro elementus. The school and the Adam Galdikas Museum - a project like no other. To recreate the four-century history of the building, where the Baroque, Renaissance, Gothic intertwine, to carefully wipe off the dust to illuminate the past, not to make mistakes that would be impossible to correct, is an extremely responsible and costly job. Layer after layer, we uncovered the ruined heritage, looted layers of Soviet wallpaper, opened the remains of amazing frescoes, and erected wall decals. The client spent a lot of money to save and return them. The biggest challenge was to combine the latest technologies - lighting, ventilation, conditioning, so as not to compromise the authenticity of the building. In Italy, we ordered special paints made according to the technologies of the 17th century. The floor tiles were made of special clay to replicate the authenticity of past centuries. Even the window handles, chandeliers were made specifically for this building. We did not have photos from the past. The building itself dictated to us its history, interior concept, decor elements.