Druskininkų „Atgimimo“ mokykla

Autorius

Ugnė Vitonytė ir Anastasija Michejeva-Čaplinskaja

NUOTRAUKŲ AUTORIUS

pateikiamos vizualizacijos

METAI

Sukurtas 2017m, neįgyvendintas

Druskininkai – tai išskirtinis miestas Lietuvoje. Kurortas išsiskiria savo veiklų gausa, unikalia gamta. Miestas žinomas dėl sveikatingumo ir poilsio centrų įvairovės. Priešingai nei kurortas mokykla suvokiama, kaip uždara erdvė, kurioje varžoma mokinio laisvė. Mokyklos architektūra suvaržymo įspūdį tik dar labiau sustiprina. Siauri koridoriai, apribotas priėjimas prie bendrųjų patalpų (bibliotekos, skaityklos). Mokiniai turi mažai pasirinkimo kur leisti laiką pertraukos metu. Projekte siekiama pakeisti požiūrį į mokyklą, sugretinti su Druskininkų miesto laisvumu. Mokyklą pritaikyti ne tik mokymui, bet ir laisvalaikiui. Viena iš mokyklos problemų pagrindinis judėjimo srautas per siaurą mokyklos koridorių. Taip pat spūstys valgykloje. Mažai susibūrimo erdvių. Siekiant išspręsti šias problemas daroma pastato plėtra tarp valgyklos ir sporto salės ir ties korpusus jungiančiu koridoriumi. Atsiradus praplėtimams projektuojama multifunkcinė erdvė. Jos dėka sumažėja srautas pirmo korpuso link. Multifunkcinė erdvė tampa mokyklos ašimi. Čia verda mokyklos gyvenimas. Vaikai čia mokosi, ilsisi, bendrauja. Erdvė lengvai transformuojama, pritaikoma įvairiai veiklai. Sukuriama galimybė turėti uždaresnes erdves. Mobilios pertvaros leidžia atsiriboti nuo garsų. Projektuojami išėjimai į kiemą leidžia multifunkcinei erdvei plisti už pastato ribų. Projektuojami 5 skirtingų tipų tūriai: užkandinė, asmeninės erdvės arba pietų, grupinio sėdėjimo, individualios erdvės arba darbo su kompiuteriais tūriai ir bibliotekos tūris. Jungiant šiuos tūrius ir stumdant juos po visą multifunkcinę erdvę keičiama funkcija. Mokykla neturi rūbinės, todėl koridoriuose įrengiamos asmeninės spintelės, šalia sukuriama lentyna pufams sudėti. Koridoriuje vitrininiai langai leidžiantys nevaržomai išeiti į lauką. Kiemelis sujungia dvi vaikų susibūrimo erdves (multifunkcinę ir valgyklą). Sukuriama poilsinė zona su amfiteatru ir valgymo zona su moduliniais baldais. Valgykloje kuriama jauki, jaunatviška aplinka. Čia keičiama maisto pateikimo sistema, nes pagrindinė valgyklos problema yra spūstys prie maisto išdavimo linijos. Projektuojamoje valgykloje naudojami maisto šildytuvai. Mokiniai ar jų tėvai mobiliojo telefono programėlėje ar internetu užsako pasirinktą maistą. Pertraukos metu vaikas iš savo klasės šaldytuvo pasiima paruoštą išsinešimui maisto pakuotę ir pasirenka kurioje erdvėje nori pietauti. Tradicinio maisto išdavimo nėra atsisakoma. Prie maisto išdavimo linijos padavinėjami ir užkandžiai. Valgykloje integruojama technologijų klasė, kuri gali būti naudojama ir pertraukos metu. Druskininkai is an exceptional town in Lithuania. It is distinguished by it variety of activities and unique nature. The city is known for its health care and recreation centers. Unlike the concept of open resort the school is perceived as closed space in which the freedom of students is restricted. The architecture of the school is only making the impression of restriction more powerful, for example, narrow corridors, limited access to common areas such as library and reading room. Pupils have almos no choice in where to spend their time on the breaks. Our project aims to change the perception of the school, to match it with the freedom of the Druskininkai. The goal is to make the school not only a learning institution, but to create a space where pupils can spend their free time also. One of the school main problems is traffic flow through the narrow corridors. Also, the long lines in the cafeteria. There are very few places to gather. In order to solve these problems, we are developing an expansion between the cafeteria, gym and the corridor connecting blocks of the school. Multifunctional space becomes the school’s axis. Here, children study, rest, socialize. The space is easily transformed and adapted to various activities. This creates the possibility to make mobile closed spaces. Mobile walls allow to limit the sound. There you can find 5 types of mobile furniture blocks - tiny food stall, sitting space for individuals, for groups, space for computer work and library space. By combining these furniture blocks and pushing them around the multifunctional space different use of furniture is created. The school does not have dressing room, therefore personal lockers are implemented in the corridors, next to them we incorporated a shelf for poufs. Showcase windows in the corridor allow you to freely go outside. The yard combines two meeting spaces (multifunctional space and cafeteria). A lounge with the amphitheater and eating area with modular furniture is created. Cafeteria is made as cozy, youthful enviroment. The food delivery system is changed from the ground to solve the problem of long lines. Food heaters are used in the project. Using the mobile app or internet pupils or their parents order selected food. During the breaks, children take their ready food from refrigerator and go out and choose space where to eat. However, traditional food is not abandoned either. Snacks are also served at the food line. Technology class is also incorporated in the cafeteria and it can be used during the breaks also.